donderdag 26 december 2013

Het babydekentje


Zo, ik kruip weer even onder mijn steen vandaan. Ik heb nu al ruim een week de griep en blijkbaar is ie nog steeds niet helemaal klaar met mij. De laatste paar dagen gaat het gelukkig wel wat beter, maar fit ben ik nog steeds niet. Eigenlijk als ik ziek ben, realiseer ik mij nog beter dat ik niet zonder huisdieren kan. Het maakt niet uit hoe slecht ik mij op bepaalde momenten voel, Oscar kan mij altijd wel weer laten lachen :)


Ik heb dus ook al ruim een week niet meer gehaakt, maar ik kan jullie wel het babydekentje laten zien dat ik een tijdje terug gemaakt heb. In tegenstelling tot mijn eigen deken waar ik bijna 2 jaar over deed, had ik deze binnen 3 weken af! De afmeting is natuurlijk ook wel wat kleiner (75x105cm), maar het was een welkome afwisseling tussen alle andere opdrachten door.


Ik heb hem gehaakt in halve stokjes om de deken een iets dichtere structuur te geven, ook de rand bestaat uit 3 rijen halve stokjes. Gewoon lekker strak en ik moet zeggen dat ik hij erg mooi geworden is. Tussendoor had ik ook weer braaf alle draadjes weggewerkt dus toen ik klaar was met haken, was de deken ook meteen af :)

Goed, ik wens jullie allemaal nog een hele fijne tweede kerstdag! Ik kruip weer even onder mijn eigen dekentje :)

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie deken heb je gemaakt, knap hoor in 3 weken tijd! Van harte beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè, wat vervelend dat de griep jou zo in zijn greep heeft.. Ik hoop dat je gauw weer helemaal fit bent!!!
    Het dekentje wat je hebt gemaakt is erg mooi geworden, ik denk dat het door de eenvoud komt! Heerlijk om zo'n project erbij te hebben. Tenminste, dat vind ik!

    Reageer maar even zo, op de vragen in een reactie bij mij op mijn blog. Wel zo gemakkelijk ;) Wat ik fijner vind ik haken? Ik ben er eerlijk gezegd nog niet over uit... Naar mijn idee is de Stylecraft ietsiepietsie sturgger dan de Annell Rapido, verder maakt het elkaar naar mijn idee weinig.
    Last van mijn vingers valt wel mee, gelukkig. Maakt wel uit wat ik haak hoor. Met knuffels gebruik ik haaknaald 3 mm en dat is er één van Knit Pro, met een handvat. Knuffels zou ik niet meer met zo'n dunne haaknaald kunnen maken hoor. Ik haak de deken ten op zichtte van de knuffels ook een stuk losser, als je snapt wat ik bedoel ;)

    Geniet lekker van Oscar en van een warm dekentje met een kop thee! Gauw opknappen!!!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. veel beterschap, laat je maar vertroetelen door Oscar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dekentje!
    Je zou er bijna zelf onder willen liggen als je ziek bent.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bterschap hoor, wat een pech zo ziek met de Kerst! Hoop dat je snel weer fit bent.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! mooi zeg... en beterschap!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig dekentje! Ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh wat fijn hé zo'n trouwe vriend! Veel beterschap hoor en het dekentje is heel erg mooi! Tof die neutrale kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooi dekentje en wat een lieverd!! Mijn labrador kan mij ook altijd zo opvrolijken! Ikzelf ook weekje flink grieperig geweest, maar verder aardig goed, mag niet klagen ;) Beterschap en goed uitzieken hoor!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het dekentje is al tot grote tevredenheid in gebruik genomen. De kleine licht er warmpjes bij van de winter. Er tof dat je het wilde doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het dekentje is al tot grote tevredenheid in gebruik genomen. De kleine licht er warmpjes bij van de winter. Er tof dat je het wilde doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...